5 گام برای غلبه بر پرخوری:

  1. آگاهانه غذا بخورید: به علائم گرسنگی و سیری بدن خود توجه کنید. وقتی احساس سیری کردید، به جای سیر شدن، از خوردن دست بکشید.
  2. از بشقاب‌های کوچک‌تر استفاده کنید: این می‌تواند به شما در خوردن وعده‌های کوچک‌تر و جلوگیری از پرخوری کمک کند.
  3. آهسته غذا بخورید: هنگام غذا خوردن وقت بگذارید و غذای خود را میل کنید. این می تواند به شما کمک کند قبل از خوردن زیاد احساس سیری و رضایت بیشتری داشته باشید.
  4. از حواس پرتی در حین غذا خوردن اجتناب کنید: تلویزیون را خاموش کنید، تلفن خود را کنار بگذارید و سعی کنید در محیطی بدون حواس پرتی غذا بخورید. این می تواند به شما کمک کند تا روی غذا و نشانه های گرسنگی و سیری تمرکز کنید.
  5. کنترل سهم را تمرین کنید: از فنجان های اندازه گیری یا ترازو غذا برای اندازه گیری سهم خود استفاده کنید. این می تواند به شما در جلوگیری از پرخوری و حفظ وزن مناسب کمک کند.

25 نکته برای اینکه بدانید چه زمانی پرخوری می کنید:

  1. غذا خوردن بیش از آنچه نیاز دارید: اگر متوجه شدید که به طور مداوم بیش از آنچه نیاز دارید یا می خواهید غذا می خورید، این می تواند نشانه ای از پرخوری باشد.
  2. احساس پر شدن یا ناراحتی بعد از غذا خوردن: اگر اغلب بعد از غذا خوردن احساس پر شدن یا ناراحتی می کنید، این می تواند نشانه پرخوری باشد.
  3. سریع یا بی فکر غذا خوردن: اگر متوجه شدید که سریع یا بدون توجه به غذای خود غذا می خورید، این می تواند نشانه پرخوری باشد.
  4. خوردن در پاسخ به احساسات: اگر متوجه شدید که در پاسخ به احساساتی مانند استرس، کسالت یا غم غذا می‌خورید، این می‌تواند نشانه‌ای از پرخوری باشد.
  5. احساس گناه یا شرم بعد از غذا خوردن: اگر اغلب بعد از غذا خوردن احساس گناه یا شرم می کنید، این می تواند نشانه ای از پرخوری باشد.
  6. غذا خوردن بیشتر از آنچه برنامه ریزی کرده اید: اگر متوجه شدید که بیشتر از آنچه برنامه ریزی کرده اید غذا می خورید، این می تواند نشانه ای از پرخوری باشد.
  7. احساس ناخوشایند جسمانی بعد از غذا خوردن: اگر اغلب بعد از غذا خوردن احساس ناراحتی جسمی می‌کنید، مانند احساس نفخ یا گاز گرفتگی، این می‌تواند نشانه‌ای از پرخوری باشد.
  8. خوردن در حضور دیگران: اگر متوجه شدید که در حضور دیگران غذا می‌خورید و احساس خجالت یا شرم می‌کنید، این می‌تواند نشانه‌ای از پرخوری باشد.
  9. غذا خوردن بدون گرسنگی: اگر متوجه شدید که بدون احساس گرسنگی غذا می‌خورید، این می‌تواند نشانه‌ای از پرخوری باشد.
  10. غذا خوردن به دلیل بی حوصلگی: اگر متوجه شدید که به دلیل بی حوصلگی غذا می خورید یا کاری برای انجام دادن ندارید، این می تواند نشانه ای از پرخوری باشد.
  11. احساس اضطراب یا استرس بعد از غذا خوردن: اگر اغلب بعد از غذا خوردن احساس اضطراب یا استرس می کنید، این می تواند نشانه پرخوری باشد.
  12. خوردن برای فرار از احساسات: اگر متوجه شدید که برای فرار از احساساتی مانند غم و اندوه، اضطراب یا استرس غذا می‌خورید، این می‌تواند نشانه‌ای از پرخوری باشد.
  13. غذا خوردن به این دلیل که احساس محرومیت می‌کنید: اگر متوجه می‌شوید که غذا می‌خورید زیرا احساس محرومیت می‌کنید یا می‌خواهید از دست داده باشید، این می‌تواند نشانه‌ای از پرخوری باشد.
  14. غذا خوردن به دلیل خستگی: اگر متوجه شدید که به دلیل خستگی یا خستگی در حال غذا خوردن هستید، این می‌تواند نشانه‌ای از پرخوری باشد.
  15. احساس ضعف یا بی حالی بعد از غذا خوردن: اگر اغلب بعد از غذا خوردن احساس ضعف یا بی حالی می کنید، این می تواند نشانه پرخوری باشد.
  16. غذا خوردن به این دلیل که می‌خواهید دیگران را راضی کنید: اگر متوجه می‌شوید که به این دلیل غذا می‌خورید که می‌خواهید دیگران را راضی کنید یا در گروه خاصی قرار می‌گیرید، این می‌تواند نشانه‌ای از پرخوری باشد.
  17. غذا خوردن به این دلیل که سعی می کنید از احساسات منفی دوری کنید: اگر متوجه می شوید که غذا می خورید زیرا سعی می کنید از احساسات منفی مانند خشم، ناامیدی یا غم دوری کنید، این می تواند نشانه ای از پرخوری باشد.
  18. احساس اینکه کنترلی روی غذا خوردن ندارید: اگر اغلب احساس می‌کنید کنترلی روی غذا خوردن ندارید، این می‌تواند نشانه‌ای از پرخوری باشد.
  19. غذا خوردن به این دلیل که سعی می کنید با استرس کنار بیایید: اگر متوجه شدید که به دلیل تلاش برای مقابله با استرس در حال غذا خوردن هستید، این می تواند نشانه پرخوری باشد.
  20. احساس این که بیش از حد غذا می خورید: اگر اغلب احساس می کنید بیش از حد غذا می خورید، این می تواند نشانه پرخوری باشد.
  21. غذا خوردن به دلیل احساس اضطراب یا عصبی بودن: اگر متوجه شدید که به دلیل اضطراب یا عصبی بودن غذا می‌خورید، این می‌تواند نشانه‌ای از پرخوری باشد.
  22. غذا خوردن به این دلیل که احساس تنهایی می کنید: اگر متوجه شدید که به دلیل احساس تنهایی یا گوشه گیری در حال غذا خوردن هستید، این می تواند نشانه ای از پرخوری باشد.
  23. احساس نفخ فیزیکی یا گاز در پشتغذا خوردن: اگر اغلب بعد از غذا خوردن احساس نفخ یا گاز دارید، این می تواند نشانه پرخوری باشد.
  24. غذا خوردن به این دلیل که می‌خواهید خلق و خوی خود را بهبود بخشید: اگر متوجه می‌شوید که به دلیل تلاش برای بهبود خلق و خوی خود در حال غذا خوردن هستید، این می‌تواند نشانه‌ای از پرخوری باشد.
  25. احساس اینکه خیلی سریع غذا می خورید: اگر اغلب احساس می کنید خیلی سریع غذا می خورید، این می تواند نشانه پرخوری باشد.

منابع و مراجع دارای اعتبار بالا برای پشتیبانی از پاسخ:

  1. «کتاب کار راه آگاهانه» نوشته جان دی تیزدیل، جی. مارک جی. ویلیامز و زیندل وی. سگال
  2. «کتاب کار غذا خوردن احساسی» نوشته الین ام. میلر و لیندا دبلیو اس چرمارامن
  3. «غذا خوردن شهودی» اثر اولین تریبول و الیزه رش

این عناوین مرجع اطلاعات و استراتژی های عمیق تری را برای غلبه بر پرخوری و ایجاد عادات غذایی سالم تر ارائه می دهند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...